ALUMNI HALLGATÓNK, ZSÁLEK BALÁZS GONDOLATAI #METUALUMNISTORIES
Frissen indult sorozatunk, a #metuALUMNIstories a METU örökdiákjairól szól, akik értékes gondolataikat, emlékeiket osztják meg az egyetemmel és szakmai történetükkel kapcsolatban. Mi a legnagyobb tanulság, amire a METU megtanította őket? Hogyan definiálnák a sikert? Milyen kihívásokkal szembesülnek a gyorsan változó 21. században, és hogyan próbálják ezeket leküzdeni? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre ad választ a #metuALUMNIstories. Fogadjátok szeretettel Zsálek Balázs történetét!
Miért választottad a METU-t?
Az egyetem választását a céljaim megismerése előzte meg. Mindig is tudtam, hogy saját márkát és webshopot szeretnék, amivel hosszútávon elég nagy céljaim vannak. Ekkor elkezdtem utána keresni, hogy milyen szakok nyújtanak ehhez segítséget. A választásom a kereskedelem és marketing szakra esett, kis- és középvállalati specializációval. Azt tudtam, hogy államira akkor sem mennék, ha fizetnének érte, mivel szeretem a szabadságot, hogy bármikor lelécelhetek bárhova, anélkül, hogy tartoznék az államnak a tandíjammal. Így szűkítettem a kört egy kicsit. Az is fontos tényező volt, hogy hol tudok olyan információkat kapni, amelyek nem elavultak. Így találtam rá az akkor még BKF nevet viselő METU-ra. Nekem már a nyílt napon is nagyon tetszett, hogy nem karót nyelt tanárok, hanem szakmabeliek oktatnak főként, akik nem alá-, fölérendelt szerepben képzelik el az oktatást, hanem mentori szerepet töltenek be.
A METU alatt/után hol helyezkedtél el, mi volt a feladatköröd? Azóta milyen szakmai kihívásokban volt részed, és hogyan lendültél túl rajtuk?
Az egyetem alatt több helyen is kipróbáltam magam, ami segítette a szakmai előremenetelemet, és nem mellesleg a céljaim eléréséhez is aktívan hozzájárultak. Először stylist asszisztensként kezdtem el dolgozni, ahol jó tapasztalatot szereztem a márkák kreatívjainak előállításáról, a fotózások megszervezéséről és menetéről is. Eközben elkezdtem egy belvárosi ingatlan irodánál is dolgozni, hogy tapasztalatot gyűjtsek a teljesen hideg sales-ezésről. Bevallom, borzalmasan kellemetlen és nehéz volt egész nap idegeneket hívogatni, de nagyon sok tapasztalatot gyűjtöttem arról, hogy hogyan tudom gyorsan megteremteni az ideális légkört az üzlethez. Ezt azóta a saját márkám nagykereskedelmi értékesítésénél is jól használom. Később kreatív rendezőként dolgoztam több fotózáson, ahol tényleg minden részét megismerhettem annak, hogy hogyan készül a “varázslat”. Közben a saját divatblogomat és Instagram-oldalamat is építettem, aminek köszönhetően rengeteg hazai, majd pedig a londoni- és a milánói divathétre is meghívtak. Nagyon sok szakmabeli emberrel ismerkedhettem meg, a legvadabb álmaimban sem gondoltam volna. Rengeteg olyan belsős információ birtokába jutottam, amik kulcsfontosságú szerepet játszanak a márka felépítésében és annak sikeressé tételében. Olyan márkákkal dolgozhattam együtt, akikkel korai huszonévesként nem sokan. Amikor elég biztosnak és naprakésznek éreztem a tudásomat, marketing tanácsadóként kezdtem el tevékenykedni, mellette pedig a Bonvion és az EHE Apparel tervének kidolgozását is elkezdtem. És lediplomáztam...
Mi okozza számodra a legnagyobb kihívást a gyorsan változó 21. században, és hogyan próbálod leküzdeni?
A legnehezebb, hogy mindig naprakész legyek az algoritmusokból. Néha nehéz tartani a lépést, hiszen előfordulhat, hogy hetente változik.
Mi a legnagyobb tanulság, amire a METU megtanított?
A csapatmunka és az, hogy a való életben nem kell mindent a saját fejedből előhoznod, használni kell a segédeszközöket is, merni kell kérdezni. A tipikus iskolarendszerben ahhoz szoktunk, hogy egyedül, saját kútfőből kell a feladatokat megoldanunk. Ezzel szemben a METU-n többnyire csapatban dolgoztunk, ekkor előkerült a máshol tiltott internet, a csapat közös tudása, a nyomtatott segédletek és a jegyzetek is. Szerintem nemcsak a gimnáziumban, hanem az általános iskolában is aktívan kellene tanítani a diákoknak azt, hogy miként tudnák a leghatékonyabban használni a rendelkezésükre álló eszközöket. Rengeteg feladatot töredék idő alatt meg lehet oldani, ha segítünk önmagunkon.
Mi az, ami motivál a nehezebb napokon?
Lehet rosszul hangzik, de a legnagyobb motivációm a pénz. Ha dolgozok, akkor több van, ha nem, akkor kevesebb. És mivel minden is pénzbe kerül, ezért annyit dolgozok, amennyit csak bírok. Őszintén, én nem szeretnék 40 éves korom után aktívan dolgozni, akkor már csak a vállalkozásaimat és a befektetéseimet szeretném menedzselni, folyamatosan utazni, és jobbnál jobb dolgokat kipróbálni.
Számodra mi a siker definíciója?
Attól függ, hogy honnan nézzük. Marketingesként a siker definíciója számomra a szakmai ismertség és az elismertség. Webshop tulajdonosként a bevétel és a profit folyamatos növekedése úgy, hogy a költségek nem egyenes arányban nőnek. Márkatulajdonosként az, hogy minél több helyen jelen legyen a márkám, és közben profitot is termeljen.
Mit üzennél az alumni társaidnak?
Miénk a jövő. Az egyetlen ember, aki hátráltathat téged vagy gátat szabhat a sikereidnek, az te magad vagy. Ha te nem hiszel abban, hogy képes vagy rá, akkor más ezt hogy tegye meg?
2021. 11. 02.Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …