Hogyan látjuk a világot? A dokumentumfilm és a 21. századi felsőoktatás
UPDATE:
Nagy érdeklődés mellett zajlott szeptember 7-8-án a Francia Intézetben a Művészeti és Kreatívipari Kar projektheti konferenciája. Az idei év témája a dokumentum volt, különös tekintettel a dokumentumfilmre, és annak lehetséges használatára a felsőoktatási képzésekben. Ha lemaradtál a konferenciáról, olvasd el beszámolónkat és nézd meg az eseményen készült képeket!
Kortárs társadalmunkat egyre jobban eluralja a vizuális kultúra, legyen szó közösségi médiahasználatról, újságolvasásról vagy akár csak egy prezentáció elkészítéséről. Ennek vitathatatlan előnyei mellett jónéhány problematikus hozadéka is van. A szóbeli és írásbeli tartalmak lassan háttérbe szorulnak, és ezeket nem csak hogy a vizuálisak váltják fel, hanem ráadásul egyre gyorsabb iramot is diktálnak a befogadónak, így a képi kommunikáció jórészt reflektálatlanul marad.
Kimozdítható-e a néző a passzív pozíciójából és aktivizálható-e a képi kommunikáció során? Milyen módokat kínál a vizualitás a kapcsolatteremtésre vagy a kapcsolatok fenntartására? Tud-e közösségeket létrehozni és egyben tartani? Milyen módon fejleszthető a látásunk, és milyen szerepe van ebben az oktatásnak? Miközben egyre mélyebbre merülünk a képi világba, valójában megtanultuk-e és tudunk-e képekben vagy képekkel kommunikálni?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresik a választ a kétnapos műhelykonferencián, amelynek fő problémafelvetése a nézői passzivitás, amit a vizualitás erősödése idézett elő.
A vizualitás és a befogadói attitűd kérdései egy egészen speciális területen éleződnek ki, ez pedig a képiség és a dokumentaritás viszonya. A konferencia különböző szekcióiban ezért a dokumentum és a dokumentálás 21. századi jelentőségére és alkalmazási lehetőségeire fókuszál, arra például, hogy a felsőoktatásban, különös tekintettel a művészeti oktatásra, milyen típusú képzéssel jelenhet meg ez a téma. A másik kulcsfontosságú szervezési elve a konferenciának a kokreatív gyakorlatok jelentőségének hangsúlyozása jelen korunk oktatási gyakorlatában. Ami a két témát összeköti, az azon meggyőződés, hogy a dokumentumokkal való foglalkozás kiváló lehetőséget teremt a kokreatív képzési formák kialakítására a felsőoktatásban.
A műhelykonferenciára itt lehet regisztrálni.
2023. 09. 06.Hírek
Szenior Akadémia indul a Budapesti Metropolitan Egyetemen
A Budapesti Metropolitan Egyetem 2024 novemberében előadássorozato …
A Budapesti Metropolitan Egyetem formatervező alumni-ja lett a BIG SEE Product Design Award 2024 győztese
A Nimue intelligens vízminőség-ellenőrző bója nyerte el a 2 …
Második alkalommal vett részt a METU a Design Week Sepsiszentgyörgyön
Design Week Sepsiszentgyörgy 2024. A Budapesti Metropolitan Egyetem 20 …
A Budapesti Metropolitan Egyetem az EAIE éves konferenciáján: Új Lehetőségek a Nemzetközi Együttműködésben
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) immár második alkalommal k …
A METU az Erasmus Programot ünnepelte a nemzetközi #ERASMUSDAYS rendezvénysorozat részeként
2024 októberében a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) ism&eacut …
A Harvard Business School képviselői látogattak el a METU-ra
Október 19-én a Budapesti Metropolitan Egyetem I. épül …
HunJam 2024
Harmadik alkalommal kerül megrendezésre Magyarország legnagyo …
Október 6-ig látogatható Tóth Andrej oktatónk veszprémi kiállítása
Tóth Andrej tervezőgrafikus, képzőművész PLAKÁTOK - 20 év című kiállítása a vesz …